15 grudnia 2011

Karp z orzechową pianką.

Skusiłam się na zakup karpi... w sumie ta czy inna ryba, kończy na talerzu. Każdej mi żal, ale taki ich los. Sprawiłam je przed zamrożeniem. Część wypróbowałam, bo po głowie chodził mi przepis z orzechową pianką.


Karp z orzechową pianką.


  • 4 dzwonka karpia
  • 2 białka
  • 1/2 szklanki mielonych orzechów włoskich
  • 2 łyżki rodzynków
  • 1 łyżka mąki
  • 2 łyżki siekanych orzechów włoskich
  • 1 cebula
  • sól i pieprz cytrynowy do smaku
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • masło sklarowane
  • kapusta kiszona z jałowcem
  • listki rukoli do dekoracji 
Kawałki karpia skrop 3 łyżkami soku z cytryny i natrzyj startą cebulą.
Odstaw na co najmniej kilka godzin w chłodne miejsce.
Z białek ubij pianę, delikatnie wymieszaj ją z mąką , orzechami . Dodaj 1 łyżkę soku z cytryny, posiekane drobno rodzynki,dopraw solą i pieprzem cytrynowym.  Dzwonka karpia osusz, posyp solą, pieprzem cytrynowym i ułóż na wysmarowanej masłem blaszce. W środek każdego dzwonka włóż piankę orzechową, posyp rybę startymi orzechami i zapiecz około 20 min. w temp.180 stopni C  do chwili, aż orzechy ładnie się zarumienią.

Podaj rybę z surówką z kiszonej kapusty z jałowcem ozdobioną rukolą.

1 komentarz: