7 grudnia 2011

Cebulaki z mozzarellą

Proste, tanie danie nie musi być niesmaczne i nieciekawe.
Popatrzcie jak ładnie udały mi się cebulaki, czyli mini-pizze z cebula i mozzarellą.
Postaram się wiernie opisać jak należy je zrobić.

Cebulaki z mozzarellą


  • ok.500 g mąki
  • 250 ml ciepłej, przegotowanej wody
  • 30 g drożdży
  • 1 łyżka  cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy
  • ok. pół kg mozarelli
  • 2 łyżki masła
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowago
  • 1 kg cebuli
  • suszone : oregano, tymianek, bazylia (po 1 łyżeczce)
  • sól i pieprz do smaku



Sposób przyrządzania:
Drożdże utrzyj z 50 ml ciepłej wody z łyżką maki i łyżką cukru. Odstaw  na 20 minut. Mąkę przesiej,
dodaj do niej sól, rozpuszczone drożdże i pozostałą wodę oraz oliwę - wyrób.




Dobrze wyrobione ciasto powinno być gładkie, lśniące i łatwo
odchodzić od ręki.   Wyrobione ciasto przykryj
ściereczką i odstaw na około 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośniecia.
W tym czasie  posiekaną cebulę  zeszklij na 2 łyżkach masła.



 Dodaj wszystkie zioła i dopraw solą i pieprzem do smaku.
  Stół posyp mąką,
ciasto podziel na 6-8 części i każdą z nich rozpłaszcz na placek o kształcie cebuli. Każdy placek posmaruj
cieńko koncentratem pomidorowym, następnie ułóż część sera, cebulę i paseczki mozzarelli.






 Piekarnik nagrzej do     200º C i upiecz cebulaki aż się ładnie zarumienią.
Podawaj od razu cieplutkie z sosem pomidorowym lub bez.
Ja wolę drugą opcję.

7 komentarzy:

  1. Witam ciepło! Bardzo Pani dziękuję za ten przepis! Jest REWELACYJNY :) długo szukałam przepisu na pizze, wypróbowałam wiele i nie znalazłam takiego, który by mnie zachwycił aż do momentu gdy trafiłam przez przypadek do Pani :) cebulaki wyszły super, zajadaliśmy się z mężem :) a tego ciasta również użyję do zrobienia pizzy bo właśnie takiego smaku i chrupkości szukałam :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że mój przepis się przydał.
    Na pewno na ciasto oprócz proporcji składników wpływ ma również ich jakość (świeżość drożdży, jakość mąki). Widać wszystko zagrało :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. PYTANIE-CZY MOGE TO CIASTO ZROBIC W PRODIZU?

    OdpowiedzUsuń
  4. Sądzę, że można upiec w prodiżu, jednak jeśli chcesz uzyskać efekt jak w piekarniku trzeba by ciasto podzielić na 4 części i piec partiami by było niezbyt grube i kruche, a farsz nie był przytłaczający.

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis jest cudowny cebulaki tez szybko latwo wysmienicie dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wyglądają,będę próbowała zrobić,a ile czasu tak ok.je pani piekła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się udały? Nie pamiętam, patrzyłam aż się zarumienią.

      Usuń