4 marca 2012

Zupa dyniowa z mlekiem i korzenną nutą.

Dziś na śniadanie ugotowałam pyszną zupę dyniową wg starych śląskich receptur.
Mam kilka przepisów  tej zupy bardzo zbliżonych do siebie. Ja przygotowałam swoją wersję niedzielną, wszak na niedzielne śniadanie.
Choć mieszkam na Śląsku jadłam ją po raz pierwszy.



Zupa dyniowa z  mlekiem i korzenną nutą.

Ok. 1/2 kg miąższu dyni
1 jabłko
kilka goździków
kawałek cynamonu
skórka cytrynowa(jeśli lubisz)
1,5 litra wody
1 szklanka mleka
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka masła
10dag ryżu ugotowanego na sypko
płatki migdałowe i cynamon do posypania
listki mięty do dekoracji




Miąższ dyni i obrane jabłko zetrzyj lub pokrój w kostkę, wsyp do garnka.
Zalej je wodą, dodaj  szczyptę soli, goździki, cynamon i skórkę cytrynową - gotuj ok 10 min na wolnym ogniu.
Przetrzyj zupę przez sito wraz z wywarem. Mleko wymieszaj z mąką , dodaj ją do gotującej zupy.
Przypraw solą i cukrem do smaku.
Dodaj łyżeczką masła.




Podawaj zupę z ryżem posypaną płatkami migdałowymi, cynamonem i startą skórką cytrynową, udekorowaną listkami mięty.
Zupa jest wspaniała, aksamitna i aromatyczna - na pewno zagości na dobre w mojej kuchni.

2 komentarze:

  1. Szkoda, że u mnie teraz tak ciężko o dynię :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz warto jesienią zamrozić trochę miąższu, wtedy jak znalazł zimą :)

    OdpowiedzUsuń