15 marca 2012

Wegańska zupa kalarepkowa.

Dziś będąc w sklepie zobaczyłam dorodne kalarepki. Tak zatęskniłam za tą zieleniną, że odstąpiłam od zasady, by jeść sezonowo i z produktów lokalnych.
Tak już mam :( od czasu do czasu. Więc kupiłam dwie dorodne kalarepki z dużymi kulkami, ale nie tymi największymi, bo są często zdrewniałe.
Ugotowałam smaczną wegańską zupę,


Wegańska zupa kalarepkowa.


  • 2 kalarepki
  • 4 średnie ziemniaki
  • włoszczyzna
  • 2 łyżki oliwy extra
  • 1 łyżka mąki
  • 2 litry wody
  • sól, pieprz czarny i ziołowy
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 1 marchewka


Umyj kalarepkę dokładnie.


Obierz kalarepkę i pokrój ją w plasterki, z liści usuń zgrubienia - pokrój je drobno.
Kalarepkę z listkami zalej  wrzątkiem, dodaj startą na drobnej tarce włoszczyznę . Lekko posól, dodaj oliwę i gotuj ok. 10 minut. Obierz ziemniaki i marchewkę nacinając brzegi. Pokrój je w plasterki i wrzuć do zupy. Gotuj do chwili , aż warzywa będą miękkie. Dopraw solą, pieprzem czarnym  i ziołowym, dodaj cukier. Mąkę wymieszaj w niewielkiej ilości  wody i dodaj do zupy. Zagotuj ponownie.
Podawaj zupę od razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz