15 marca 2012

Ryż zapiekany z mięsem i warzywami.

Dziś na drugie wykorzystałam mięsko i marchewkę z rosołu. Zmieliłam je , doprawiłam tymiankiem
i zapiekłam z brukselką między dwoma warstwami brązowego ryżu .

Ryż zapiekany z mięsem i  warzywami.


  • 1 szklanka brązowego ryżu
  • 200 ml miąższu z dyni
  • 3 jaja
  • ok 400g mięsa z rosołu
  • 2 ugotowane marchewki
  • 2 łyżki śmietanki kremowej
  • 200 g brukselki ( blanszowanej wcześniej)
  • pół brokuła ( blanszowanego wcześniej)
  • sól, pieprz czarny i ziołowy do smaku
  • 1 łyżeczka tymianku
  • masło do wysmarowania formy
  • bułka tarta do wysypania
  • pikantny sos pomidorowy 




Ryż ugotuj do miękkości (może być al dente). Ugotowany miąższ dyni rozgnieć widelcem, dodaj śmietanę i jaja - wymieszaj na gładką masę.
Posól ją, dopraw pieprzem czarnym i ziołowym - wymieszaj z ryżem.






  Mięso zmiel razem z marchewką. Dopraw je tymiankiem, pieprzem i solą  jeśli trzeba.
Wysmarowana masłem foremkę wysyp bułką. Na dnie rozłóż warstwę ryżową, następnie warstwę
mięsa, brukselkę i pozostałą warstwę ryżu. Górę udekoruj wianuszkiem brokuła.













Zapiekaj ryż około 40 min w temp. 180st.C
Podawaj na gorąco z pikantnym sosem pomidorowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz