18 lutego 2012

Ciasteczka z konfiturą wiśniową i bezą.

Jak się domyślacie po wypiekach tłustoczwartkowych została mi cała masa  białek.
Trzeba było je jakoś zagospodarować, więc kolejne popołudnie wypiekałam ciasteczka.
Mam nadzieję, że goście pomogą się z nimi do środy uporać .
12 białek podzieliłam na 4 części. Z każdej części przygotowałam inne ciasteczka.

Ciasteczka z konfiturą wiśniową i bezą.


  • 3 białka
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • szczypta soli
  • 1 słoiczek konfitury wiśniowej
  • 12  okrągłych biszkoptów


Schłodzone białka ubij ze szczyptą soli, dodaj cukier i ubijaj dalej.
Pod koniec ubijania dodaj kilka łyżek syropu z konfitury bez owoców.
Biszkopty ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bezę włóż do szprycy
- udekoruj bezą biszkopty tak, by w środku zostawić miejsce na konfiturę.
Włóż ciastka do  piekarnika nagrzanego do 130 stopni C. Susz je około 35 minut.
Gdy beza będzie wysuszona  ostudź ciastka. Do środka każdego włóż konfiturę z owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz