10 lutego 2013

Zupa rybna z pietruszką i estragonem.

Przeglądając strony internetowe natknęłam się na konkurs   "Odkryj Kujawski za Smakiem"


Prawdę powiedziawszy w sklepach nie zauważyłam tego oleju. A ponieważ dziś rano znalazłam info o konkursie, więc poprosiłam męża, by kupił ten olej.
Powiem szczerze, że olej pozytywnie mnie zaskoczył. Jest bardzo aromatyczny.
Zaczęłam więc realizować swoje pomysły.  Ponieważ miałam rosół rybny, więc postanowiłam przygotować na jego bazie aromatyczną zupę rybną z dużą ilością pietruszki i estragonu. Pikanterii dodała zupie libijska harissa

Zupa rybna z pietruszką i estragonem.



  • wywar rybny wraz z mięsem ryby
  • 1 duża pietruszka
  • 1 cebula
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • kawałek czerwonej papryki
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku
  • 1 łyżka harissy lub 1 papryczka pepperoni
  • 3 łyżki oleju Kujawski z pomidorami, czosnkiem i bazylią
  • natka pietruszki i bazylii (po 1 łyżeczce)
  • sól, pieprz biały do smaku
Obierz cebulę, posiekaj ją drobno. Obierz pietruszkę i zetrzyj ją w łezkę.
Na patelni rozgrzej olej kujawski z  pomidorami, czosnkiem i bazylią, zeszklij na nim cebulę. Dodaj pietruszkę i pokrojoną w paseczki paprykę, paprykę w proszku i harissę (lub posiekana pepperoni) -  duś przez kilka minut po czym podlej winem.





Duś jeszcze warzywa przez kilka minut po czym dodaj estragon, zalej wywarem z ryby.



  Doprowadź zupę do zagotowania, dodaj kawałki ryby. Dopraw zupę solą i pieprzem, dodaj posiekaną bazylię i pietruszkę -  odstaw na chwilę przed podaniem.









 Podaj zupę w chińskich miseczkach.




Przepis zgłosiłam do zabawy kulinarnej "Kujawski ze Smakiem",
pod patronatem serwisu ZPierwszegoTłoczenia.pl, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A.
 producent linii Kujawski ze Smakiem.   







2 komentarze:

  1. Ciekawa zupa :)
    Dziękuje za propozycję do konkursu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję - zabawa była przednia!
      Pozdrawiam!

      Usuń