4 stycznia 2013

Tort z kremem budyniowym

Niedawno obchodziliśmy Jubileusz mojej mamy. Przygotowałam kilka tortów.
dwa z nich opiszę. Pierwszy to tort z kremem budyniowym z czekoladową dekoracją.
Biszkopty piekłam dwa razy, gdyż pierwszy upiekłam na podstawie super- przepisu z netu.
Ważyłam jajka i proporcjonalnie powiększałam ilość mąki, wszystko z najwyższą precyzją co do grama. Powiem szczerze, że tak nieudanego biszkoptu jeszcze nie widziałam.
Upiekłam więc kolejny wg starego przepisu z mojego zeszytu z zapiskami.

Tort z kremem budyniowym.

  • Biszkopt: 3 jaja
  • 3 łyżki wody
  • 20 dag cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 10 dag mąki ziemniaczanej
  • 10 dag mąki pszennej
  • szczypta soli
  • krem: 30 dag masła
  • 1   budyń czekoladowy
  • 1 łyżka kakao
  • 0,5 l mleka
  • 3 łyżki cukru
  • dodatkowo: 5 dag żurawiny
  • 4 łyżki dżemu z  borówek (lub innego)
  • 100 ml brandy lub rumu
  • 5 dag orzechów włoskich
  • 5 dag czekolady deserowej






Żółtka ucieraj z cukrem i wodą, aż masa będzie puszysta i jasna. Ubij pianę z białek ze szczyptą soli. Do masy dodaj przesianą mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia - wymieszaj.
Na końcu dodaj pianę z białek i delikatnie wymieszaj. Upiecz biszkopt w średnio gorącym piekarniku. Upraż orzechy na suchej patelni. połowę zostaw do dekoracji, resztę zmiel lub posiekaj.







Ugotuj budyń z dodatkiem cukru i kakao. Ostudź go mieszając, by nie powstał kożuch.
Zmiksuj masło. Małymi porcjami dodawaj budyń nie przerywając miksowania.
Ostudzony biszkopt przekrój na dwa blaty,  dolny skrop połową alkoholu, posmaruj dżemem a następnie warstwą kremu.
Posyp żurawiną zostawiając niewielką część do dekoracji.Nałóż drugi blat na górę, skrop go alkoholem. Jeśli tort będą jadły dzieci zastąp
 alkohol sokiem lub syropem cukrowym.









Cały tort posmaruj kremem. Odrobinę zostaw do dekoracji.
















Boki oprósz zmielonymi orzechami. Górę udekoruj kremem, żurawiną i orzechami.










Na końcu  stop czekoladę i udekoruj nią tort.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz