16 stycznia 2013

Rolada orzechowa z jabłkami

Drugim ciastem które  upiekłam była rolada. Na gotujmy.pl znalazłam przepis opisujący podobną roladę. Lubię takie wypieki, więc mimo diety skusiłam się, by ją zrobić.
Krem jednak zastąpiłam jabłkami z galaretką cytrynową.  Dla "osłody" polałam ją czekoladą :)

Rolada orzechowa z jabłkami


  • ciasto: 6 jaj
  • 6 łyżek cukru
  • 5 łyżek maki pszennej
  • 3 łyżki zmielonych orzechów
  • masa: 4 szklanki posiekanych drobno kwaśnych  jabłek
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1 łyżeczka żelatyny 
  • dekoracja: 100 g czekolady deserowej
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki posiekanych orzechów


Żółtka ubijaj z cukrem do chwili, aż masa będzie puszysta i jasna.

Ubij pianę na sztywno. Dodaj do żółtek pianę, mąkę oraz zmielone orzechy - delikatnie wymieszaj.
Na dużej blaszce z piekarnika ułóż papier na którym rozsmaruj cienką warstwą ciasto.
Piecz w temp. około 180 st.C przez około 15 minut.
Gdy ciasto się upiecze po lekkim przestudzeniu zroluj je wykorzystując ręcznik bawełniany.
Żelatynę namocz w 100 ml wody. Jabłka włóż do rondelka, podlej odrobiną wody i podgrzewaj.
Gdy jabłka lekko się rozparują dodaj galaretkę i żelatynę i mieszaj gorącą masę do rozpuszczenia tych dodatków. Po przestudzeniu  delikatnie  rozwiń ciasto, rozłóż jabłka i zwiń ją ponownie.








Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej , dodaj masło - wymieszaj.
Posmaruj roladę czekoladą. Orzechy upraż na suchej patelni. Gdy ostygną posyp nimi roladę.

2 komentarze:

  1. piękna rolada:) jak ja bym chciała umieć robić takie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę nie jest trudne :)
      Zachęcam do spróbowania. Ważne jest by dobrze ubić żółtka z cukrem i by nie otwierać piekarnika w trakcie pieczenia biszkoptu.

      Usuń