19 kwietnia 2013

Torcik kanapkowy z łososiem

 Dość długo zastanawiałam się nad przygotowaniem "Kanapki de luxe", drugiego zadania w konkursie na kulinarni.pl
Nie robię tego by znowu brać udział w potyczkach na głosy , bo nie mam szans.
Znajomi często obiecują, że będą głosowali, jednak albo mam ich za mało, albo mają problem z oddaniem głosów, albo udają, że głosują. Nie mam nikomu za złe, w końcu to tylko zabawa i nic wielkiego od tego nie zależy.
Doszłam do wniosku że świąteczna pascha smutnie wygląda w konkursowym okienku.
Zrobiłam więc klasyczny torcik kanapkowy. Kolejna wariacja sprawdzonego przepisu.




Torcik kanapkowy z łososiem


  • 6 kromek pumpernikla
  •  100 g masła Lurpak klasyczne
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • szczypta kurkumy
  • biały pieprz do smaku
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon
  • 6 plasterków wędzonego łososia
  • 3 łyżki startego sera typu parmezan
  • listki ziół do dekoracji





 Jogurt wymieszaj z majonezem i musztardą. Dodaj  kurkumę i wymieszaj. Masło utrzyj do białości.
Nie przerywając ucierania dodawaj porcjami jogurt z dodatkami. na końcu dodaj 2 łyżki startego sera - wymieszaj dokładnie i dopraw białym pieprzem do smaku. 
Rozłóż 3 kromki chleba, posmaruj je cienko pastą maślaną. Na pierwszą nałóż plaster łososia, nakryj posmarowaną kromką sklejając ją z pierwszą. Posmaruj pastą górę, nałóż drugi plaster łososia i nakryj trzecią   sklejając ją z drugą.









 Górę posmaruj cieniutko pastą. Przekrój kanapki  po skosie na dwa trójkąty. Przekrój plaster łososia na pół i zwiń połówki   w dwie różyczki.
Udekoruj nimi oraz listkami ziół.Posyp resztą sera. W ten sam sposób przygotuj dwie kolejne kanapki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz