27 kwietnia 2013

Naleśniki z mięsem i warzywami

Dziś znowu naleśniki....mam nadzieję, że Was nimi nie zanudzę. Upiekłam ich całą stertę  i przechowałam w lodówce. To świetna sprawa, mając gotowe naleśniki wystarczy szybki farsz, zapiec z serem i obiad gotowy. Ja miałam dodatkowo kilka plastrów pieczeni wieprzowej, więc naleśnik był z mięsnym farszem. Ulubiony naleśniczek męża, bo mięsny :)


Naleśniki z mięsem i warzywami 




  • ciasto : 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • około 5 dag mąki pszennej
  • 5 dag mąki orkiszowej razowej
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
  • farsz : kilka plastrów  pieczeni wieprzowej
  • 1/2 niewielkiej kapusty pekińskiej
  • 1 duża cebula czerwona
  • 1 niewielka cukinia
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • Sól i pieprz czarny do smaku
  • 1 łyżka masła sklarowanego lub oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  •  1 łyżeczka mąki
  • 15 dag sera żółtego


Wszystkie składniki ciasta wymieszaj trzepaczką dokładnie i odstaw na 15 minut po czym usmaż naleśniki smarując rozgrzaną patelnię odrobiną oleju.
Możesz to zrobić wcześniej i przechować je w lodówce.






Obierz cebule i pokrój ją w ćwierć plasterki. Na patelni rozgrzej masło, zeszklij na nim cebulę.





Pokrój mięso w kostkę,
 dodaj do cebuli.


Pokrój drobno kapustę pekińską, dołóż do zawartości patelni, podlej odrobiną wody. Dodaj pieprz ziołowy, dopraw solą i pieprzem do smaku. Po pięciu minutach duszenia dodaj pokrojoną cukinię.
Duś ja tylko kilka minut, by pozostała chrupiąca. Mleko wymieszaj z mąką, zagęść sos.







Na każdy naleśnik nałóż farsz, posyp odrobiną startego sera , poskładaj. Resztę sera wysyp  na górę naleśników. Zapiekaj  w piekarniku do chwili, aż ser delikatnie się rozpłynie.




Akcja Kolacja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz