1 kwietnia 2013

Makaroniki kokosowe z kremem czekoladowym

Niestety mój przepis na makaroniki migdałowe nie znalazł na tyle zwolenników, by wygrać bitwę z tortem
orzechowym. Mówi się trudno.
Postanowiłam, że nie będę brała udziału w konkursach na klikanie, nie mam dużej "kliki", więc cokolwiek bym nie wymyśliła i tak nie uda się wygrać.
Dziękuję Wam za wszystkie głosy!  Nie spodziewałam się że będzie ich aż tyle ... w sumie niewiele zabrakło :(
Na święta upiekłam podobne do makaroników ciasteczka - kokosanki z kremem  z Nutellą  - też były smaczne!
Przepis choć podobny, wart jest opisania.

Makaroniki kokosowe z kremem czekoladowym




  • 3 białka
  • 20 dag cukru pudru
  • około 20 dag wiórków kokosowych
  •  15 dag masła
  • 15 dag kremu typu Nutella
  • polewa : 100 g czekolady deserowej
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżka mleka


Białka ubij na sztywną pianę, dodaj cukier i ubijaj dalej do chwili, aż cukier się rozpuści.
Dodaj wiórki kokosowe - wymieszaj. Ułóż  kokosanki w kształcie jajek na blaszce  wyłożonej papierem do pieczenia.  Upiecz kokosanki w średnio nagrzanym piekarniku około 50 minut.



Masło zmiksuj z dodatkiem Nutelli . Przełóż kremem ostudzone kokosanki.
Stop czekoladę z dodatkiem mleka i masła. Udekoruj  ciasteczka polewą  czekoladową.












Ciasteczka najlepsze są po kilku dniach.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz