23 kwietnia 2013

Ser smażony z kminkiem i serem pleśniowym

Nie wiem czy pisałam, że regularnie kupuję wiejski ser z gospodarstwa. Czasem zostaje nie zjedzony na czas, wtedy kruszę go i poddaję gliwieniu. Po usmażeniu z łyżką masła i kminkiem jest pysznym dodatkiem do chleba. Eksperymentuję ze smakami, więc często zmieniam przyprawy. Ostatnio wkruszyłam ser rokpol. Ser tym razem miał ostrą nutę. Jeśli robicie taki serek radzę spróbować ma bardzo interesujący smak.






Ser smażony z kminkiem  i serem pleśniowym




  • 500 g sera twarogowego wiejskiego
  • 15 dag sera pleśniowego
  • 1 łyżka masła
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • sól do smaku 





Ser pokrusz za pomocą widelca i odstaw na kilka dni. Codziennie przemieszaj, by ser zgliwiał równomiernie. Gdy zrobi się żółty przełóż go do rondelka na rozgrzaną łyżkę masła. Dodaj kminek i mieszając powoli smaż ser do chwili aż się rozpuści.





 Pod koniec dodaj pokruszony ser pleśniowy typu rokpol.Gdy ser pleśniowy  się rozpuści  dopraw go solą, jeśli trzeba - odstaw go do ostudzenia  (ja nie soliłam). Podawaj jako dodatek do pieczywa.




1 komentarz:

  1. Z rokpolem nie próbowałam, bo uwielbiam jego specyficzny smak, a rokpol ma swój silny aromat, ale tez jestem miłośniczka tego zgliwiałka :-)

    OdpowiedzUsuń