22 listopada 2011

Wino jarzębinowe.

Dziś wyjęłam jarzębinę z zamrażarki, więc natychmiast musiałam się za nią zabrać.
Postanowiłam zrobić wino.
Trudno powiedzieć co z tego wyniknie, ale przepis wzięłam ze starej broszurki, więc jestem dobrej myśli.

Wino jarzębinowe.



  • 2kg dojrzałej jarzębiny
  • 3 litrów wody źródlanej
  • 1,5 kg cukru
  • matka drożdżowa.


Przebrane owoce umieść w garnku, zalej połową  wody, dosyp połowę cukru i pogotuj owoce 10 minut.
Ostudź, zgnieć owoce po czym dodaj pracującą matkę drożdżową. Poddaj burzliwej fermentacji przez tydzień, po czym przelej przez gęste sito do butli, dodaj przegotowany pozostały cukier z drugą połową wody - oczywiście po ostudzeniu. Załóż rurkę fermentacyjną. Zlej wino z nad osadu po raz pierwszy po
 2 miesiącach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz