7 listopada 2011

Niedzielne śniadanko w koszulce.

Muszę szczerze się przyznać, że nie zawsze udaje mi się ugotować jajka na miękko.
Jaja są różnej wielkości, często chłodne z lodówki i trudno zajrzeć pod skorupkę, czy żółtko jest lejące, a białko ścięte.
Dlatego ostatnio spróbowałam ugotować jajko w koszulce. Idealnie wyszło, więc opiszę jak go zrobiłam.


Jajka w koszulce.
4 jaja
1 litr wody
1/2 szklanki jasnego octu winnego
sól, pieprz do smaku
4 kromki razowca
4 listki sałaty

Wodę z dodatkiem octu winnego zagotuj , wybijaj po 1 jajku do filiżanki i delikatnie wpuszczaj jajko do wody. Gotuj jaja na wolnym ogniu do chwili,aż białka się zetną, a żółtka będą lejące.


Układaj po jajku na kromce razowego chleba na liściu sałaty.
 Posól i popieprz do smaku pieprzem , który lubisz. Ja posypałam ziołowym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz