27 listopada 2011

Piegusek.

Dziś opisze Wam moje ulubione ciasto z makiem - pieguska.
Lubię ciasta z makiem, jednak nie lubię mielenia maku. Dlatego ciasto z makiem sypanym w całości jest super.
Upiekłam na tą i poprzednią niedzielę, jednak w różnych wersjach.
Piegusek z gruszkami.

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka maku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki oleju słonecznikowego
  • 2 płaskie łyżki stopionego masła
  • 3-4 gruszki
  • szczypta soli
  • tłuszcz do wysmarowania formy
  • bułka tarta do wysypania formy

Stopione masło połącz z olejem.
Żółtka utrzyj z cukrem na puszystą masę. Dodaj przesianą mąkę z dodatkiem łyżeczki proszku do pieczenia.
Mieszając dolewaj mleko z tłuszczem. naprzemiennie. Na końcu dodaj mak - wymieszaj.
Ubij pianę z dodatkiem szczypty soli, dodaj ją do ciasta i delikatnie wymieszaj.
Wlej ciasto do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy.
Obierz gruszki, podziel je na cząstki i zatop w cieście.
Piecz w temperaturze około 180 stopni C przez około 50 min ,
Ciasto powinno być rumiane - a patyczek po próbie suchy.

5 komentarzy:

  1. Fajne ciacho..Kiedyś, oj dawno temu robiłam pieguska , ale bez gruszek..

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ciasta z gruszkami są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Szybkie i proste :)
    Trzeba tylko trochę dłużej piec niż bez gruszek.

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja robiłam właśnie taki z gruszkami :-) fajny jest

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój też jest gruszkowy :)
    To jakaś telepatia??? :)
    Pozdrawiam Cię Izka :D bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń