26 listopada 2011

Kiszona kapusta pekińska z papryką.

Zastanawiałam się przed kiszeniem tej kapusty czy zrobić typową KIMCHI.Sięgnęłam do internetu i znalazłam opis tej kiszonki.  Główne składniki KIMCHI to kapusta pekińska , rzodkiew japońska, czosnek, papryka chili, cebula,  imbir, sól oraz cukier. W niektórych przepisach znalazłam dodatek sosu rybnego. Najwięcej było przepisów głównie z kapustą pekińską  z dodatkiem  chili, imbiru oraz czosnku. Ja zrobiłam swoją wersję i sama jestem ciekawa jak się uda - o czym wam napiszę :)


 Kiszona kapusta pekińska z papryką. 

  • 2 główki kapusty pekińskiej
  • 2 świeże słodkie papryki  czerwone
  • 1 łyżeczka papryki chilli w proszku
  • 1 główka czosnku
  •  imbir i kminek
  • sól kamienna do kiszenia



Kapustę poszatkuj,słodką paprykę oczyść z gniazd nasiennych i nasion,  pokrój w cienkie paski.
Obrane ząbki czosnku i imbir posiekaj.Wymieszaj wszystkie składniki z sola i kminkiem oraz ostrą papryką w proszku.








Układaj kapustę w szerokim słoju, mocno ugniataj (aż kapusta zacznie puszczać sok). Całość nakryj talerzykiem i obciąż.
Postaw w ciepłym pomieszczeniu na około tydzień,po tym czasie wstaw w chłodne miejsce.

1 komentarz:

  1. Jeśli chcesz uprościć sobie przepis, kapustę z dodatkami bez solenia przełóż do słoja (ugniatając ją) i zalej solanką w proporcji 1 płaska łyżka soli na litr wody.

    OdpowiedzUsuń