9 października 2013

Włoskie spaghetti z sosem typu carbonara

Na początku października  znalazłam na durszlak'u  fajny konkurs makaronowy. Trochę późno, bo konkurs trwał już od września.Jednak postanowiłam wziąć w nim udział, bo bardzo lubię makarony i mogłabym jeść je w nieskończoność.
Konkurs okazał się  ciekawą podróżą po Europie.
Przejrzałam moje stare książki by dowiedzieć się o daniach z makaronem w krajach nad Renem,  z południa i wschodu Europy. No i wyznaczyłam trasę.
A więc zaczynamy...
Zaczynamy  makaronową podróż od Włoch. W spiżarce czekał wspaniały włoski czarny makaron
NERO DI SEPIA. Pomyślałam, że taki makaron będzie  świetnie smakował z jasnym sosem i łososiem .



Włoskie spaghetti z sosem typu  carbonara 
z łososiem i zielonym pieprzem
  • 300 g czarnego spaghetti "Nero di sepia"
  • 250 g wędzonego łososia
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła
  • 150 ml świeżej śmietanki kremowej
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki pieprzu zielonego
  • 4 łyżki startego żółtego sera (długo dojrzewającego)
  • listki bazylii i pieprz zielony do dekoracji


Obierz cebulę i czosnek, posiekaj je drobno. Na rozgrzanym na patelni   maśle zeszklij  cebulę, dodaj czosnek.












Wymieszaj śmietankę z żółtkami.






 Posiekaj połowę pieprzu zielonego wyjętego z zalewy.









Posiekaj  łososia zostawiając kilka plasterków do dekoracji.
Dodaj pokrojonego drobno łososia   do cebuli. Po krótkim przesmażeniu dodaj zielony pieprz i śmietankę wymieszaną z żółtkami. Doprowadź sos do zagotowania i trzymaj na małym ogniu aż zgęstnieje.



W międzyczasie  ugotuj makaron wg przepisu na opakowaniu (ja gotowałam 7 minut).
Podawaj makaron od razu z sosem, udekorowany plasterkami łososia i bazylią, posypany serem  i zielonym pieprzem. Możesz też wymieszać makaron z sosem na patelni  i podać  go w takiej formie.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz