20 października 2013

Spaghetti tricolore i dyniowa ratatuja

Pokazałam Wam kilka dni temu moje dyniowe żniwa. To były dojrzałe dyńki.
Oprócz tych sporo było jeszcze niedojrzałych  i  całkiem młodych, bo chyba pisałam ,  że siałam dynie wcześniej i później. Niektóre nie zdążyły dojrzeć. Były też całkiem młode - te zrobiłam w pikantnej marynacie  z papryką. Ale o tym innym razem.
Dynie już w piwniczce :)
Będą bazą nie jednego dania aż do wiosny.
W pierwszej kolejności używam dynie nie całkiem dojrzałe, tzn takie w których skórkę łatwo wbić można paznokieć.
 Takich młodych nie trzeba nawet obierać ze skórki.
Często robię   gulasz z warzyw z przewagą dyni zamiast bakłażana.
W Poznaniu na Matla Festiwal  tłumaczyłam kucharzom, że chcę przygotować gulasz z warzyw (bo lubię polskie proste nazwy) -  co oni podsumowali krótko ....aaa  ratatuję.  Niech będzie ratatuja :)
Podałam ją z trójkolorowym makaronem i plasterkiem koziego twardego sera.


Spaghetti tricolore i  dyniowa ratatuja



  • 400 g makaronu spaghetti tricolore
  • około 75 dag miąższu dyni
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 duża papryka
  • 3-4 pomidory
  • 2 łyżki oliwy
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 4 plasterki twardego koziego sera
  • sól, pieprz ziołowy i czarny do smaku
  • listki bazylii do dekoracji




Ugotuj makaron wg przepisu na opakowaniu. Umyj i obierz warzywa.
Na  rozgrzanej oliwie zeszklij cebulę.   Dodaj pokrojone w kostkę paprykę i pomidory oraz bazylię.
Dodaj posiekany drobno czosnek.






Lekko posól i  popieprz warzywa. dodaj posiekany miąższ dyni.
Duś warzywa do miękkości. do chwili gdy sos odparuje. Sprawdź czy warzywa są dobrze doprawione, jeśli nie - dopraw je solą i pieprzem






Podawaj gorący makaron z gorącym gulaszem warzywnym posypany kawałkami sera koziego.






Udekoruj danie  listkami  bazylii.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz