12 października 2013

Węgierski makaron z orzechami i miodem.

W kuchni wegierskiej jest wbrew pozorom sporo dań z makaronem.
Znany jest jak w wielu krajach Europy środkowej strudel, czyli cienkie jak papier ciasto makaronowe posmarowane masłem i zapiekane z farszem.  Na Węgrzech oprócz nadzienia jabłkowego stosuje się biały ser. Strudel zwija się również z drobno siekaną kapustą.
Popularny jest również makaron z białym serem i kwaśną śmietaną polany słoniną.
Kolejnym daniem jest makaron z smażoną z cebulą drobno siekaną kapustą.
Mnie najbardziej zauroczyło proste i szybkie  danie na słodko - makaron z orzechami i miodem.
Danie to może być również podawany jako deser.
Jeśli wybierzesz taki kształt makaronu jak ja - możesz podać go na Walentynki!




Węgierski makaron z orzechami i miodem.
  • 250 g makaronu dowolnego kształtu
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżka masła
  • 4 łyżki startych orzechów włoskich
  • szczypta  cynamonu
  • 1 jabłko i kilka listków mięty  do dekoracji (skropione sokiem z cytryny)
  • cząstki orzechów do dekoracji


Ugotuj makaron wg przepisu na opakowaniu.






 Rozgrzej na patelni masło, włóż starte orzechy, zarumień je przez minutę po czym lekko przestudź. Do ciepłych  orzechów dodaj miód i wymieszaj. Jeśli lubisz dodaj szczyptę cynamonu.
Podawaj gorący makaron posypany masą orzechową




Udekoruj danie cząstkami jabłka skropionymi sokiem z cytryny (by nie sczerniały), cząstkami orzechów  i listkami mięty.








1 komentarz:

  1. To wspaniały przepis! Muszę zapodać go mojej córce na walentynki (ja się w to nigdy nie bawiłam), na pewno H&C będzie zachwycona!

    OdpowiedzUsuń