1 czerwca 2013

Zupa rzodkiewkowa a la botwinka z bratkiem

Posiałam buraczki czerwone i liściowe dosyć dawno, jednak słabo rosną, pewno im zimno :)
A taką miałam ochotę na botwinkę, że postanowiłam  użyć liści rzodkiewki.  Moje rzodkiewki mają zdrowe soczyste liście, więc z powodzeniem można je zastosować do zupy. Dodałam słoiczek mojego zakwasu buraczanego - zupa udała się świetnie.


Zupa rzodkiewkowa a la botwinka z bratkiem


    Kwiatożercy 2013
  • pęczek liści rzodkiewki bez ogonków
  • 1 łyżeczka majeranku suszonego
  • 2 ząbki czosnku
  • pół litra młodego zakwasu buraczanego
  • 1,5 litra bulionu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • sól, cukier,  pieprz do smaku
  • 4 jaja ugotowane na twardo
  • 8 bratków do dekoracji




Liście rzodkiewki posiekaj drobniutko. Zalej je bulionem i wstaw na ogień. Obierz czosnek , posiekaj go drobno i dodaj do zupy.
Ugotuj liście do miękkości z  szczyptą soli.



Gdy liście będą miękkie dodaj zakwas, majeranek, pieprz ziołowy.
Dopraw solą, cukrem i pieprzem do smaku.
Doprowadź do zagotowania na małym ogniu.
Gdy zawrze zdejmij z ognia.



Ugotuj jaja na twardo, obierz i przekrój na połówki. 
Podawaj zupę gorącą z połówkami jajek .








Udekoruj ją bratkami.



3 komentarze:

  1. Świetny pomysł :) Ja eksperymentalnie posiałam rzodkiewki w skrzynce i poszły w liście a nie w korzeń. Może uwarzę sobie taką zupkę, bo mam z czego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne! Szkoda wyrzucić dorodne liście, bo sa zdrowe :)
    Ostatnio zrobiłam pesto z liści rzodkiewki i migdałów - wyszło fajnie,więc niebawem wrzucę przepis :)

    OdpowiedzUsuń