2 lipca 2015

Racuchy drożdżowe z truskawkami

U mnie wciąż truskawkowo. Mam trochę czasu  i jakoś spac nie mogę, więc opisuję zaległe wydarzenia kuchenne.Ponieważ wciąż mam zapasy dyniowe do racuchów dodałam szklankę puree.
 Racuchy z truskawkami i syropem klonowym smakowały wyśmienicie!
By wzbogacić wartości odżywcze i smaki dodałam rodzynków, jagody goji i agrest.



Racuchy drożdżowe z truskawkami


  • 2 dag drożdży
  • 1 jajo
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1/2 szklanki mleka
  • mąka pszenne uniwersalna (ile zabierze)
  • 1/2 szklanki rodzynków
  • 2 łyżki jagód goji
  • 1/2 szklanki pokrojonego  drobno agrestu
  • szczypta soli
  • około 1 kg truskawek
  • syrop klonowy
  • mięta do dekoracji
  • olej do smażenia

Z mleka, 2 łyżek mąki, drożdży i 1 łyżki cukru przygotuj zaczyn.
Gdy zaczyn się wzburzy wlej go do misy, dodaj puree z dyni, jajo,szczyptę soli oraz stopniowo dosypuj mąkę wyrabiając dośc luźne ciasto.



Dodaj suszone owoce. Obierz agrest i pokrój go na małe cząstki. Dodaj do ciasta i wymieszaj.
odstaw do wyrośnięcia.





 Smaż na niewielkiej ilości oleju rumiane racuszki.
Umyj i obierz truskawki. Pokrój wieksze na połówki. Podawaj racuchy przekładane truskawkami, udekorowane listkami mięty i polane syropem klonowym.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz