26 lutego 2015

Kartoflanka z dyniową wyspą

U mnie wciąż dynia króluje. Moje zapasy wciąż sa spore a za kilka miesięcy zaczną rosnąć nowe.
Wiecie, że u mnie raczej nic się nie marnuje, więc staram się wymyślać coraz to nowe propozycje dyniowe.
Dziś ...



Kartoflanka z dyniową wyspą


  • 400 g ziemniaków
  • 1 jabłko
  • 1 i 1/2 litra bulionu warzywnego
  • ok. 400 g miąższu dyni
  • 1 cebula
  • grzyby leśne mrożone (mały woreczek)
  • szczypta kminku
  • 2 łyżki kwaśnej wiejskiej śmietanki
  • 1/2 gałki muszkatołowej
  • sól i pieprz biały do smaku
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 łyżeczki suszonego lubczyku
  • szczypior


Obierz jarzyny i jabłko.  Pokrój ziemniaki i jabłko w kostkę, zale je bulionem warzywnym.
dodaj kminek  i gotuj do miękkości.
Posiekaj cebulę drobno. Zeszklij ją na łyżce oleju, dodaj grzyby, posiekany czosnek i duś grzyby do miękkości podlewając odrobiną wody. Na końcu dodaj pokrojoną dynię, lubczyk i duś razem z grzybami kolejne 10 minut na wolnym ogniu doprawiając solą i pieprzem do smaku.




Zupę zmiksuj blenderem lub przetrzyj przez sito. dopraw solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Zapraw zupę wiejską śmietanką.
Podawaj zupę na talerzach. Na środku każdego  talerza umieść wyspę z dyni duszonej z grzybami.


Posyp porcje szczypiorem i oprósz świeżo zmieloną gałką muszkatołową.








4 komentarze:

  1. można najeść się samym wyglądem, Piękna, apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze powtarzam, że ja to zupowa jestem i mogłabym je jeść w kółko, dlatego każda nowa fajna propozycja cieszy. Ta zupa po prostu musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zupka faktycznie była pyszna :)
      Patrząc na ilość opisanych u mnie zup (dobija setki ) - ja też jestem zupowa :)
      ..a tak poważnie też bardzo lubię zupy.

      Usuń