13 lutego 2014

Truskawkowe serce na Walentynki

Chyba pisałam, że złapała mnie infekcja i chce mnie udusić?
Wzięłam kilka piguł i mam nadzieję że szybko przejdzie.
MG też w kiepskiej formie, wygląda na to, że to ta sama nieprzyjemna dolegliwość.
Mimo tego Walentynek nie odwołujemy.
Upiekłam błyskawiczne ciasto truskawkowe. Kieliszki z nalewką owocową to tym razem tylko dekoracja fotki. W zamian będzie aria na dwa kasłania :D



Truskawkowe serce na Walentynki


  • około 1 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1  jajo
  • 1/2 szklanki cukru najlepiej brązowego
  • 100 ml jogurtu
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • szczypta soli
  • około 500 g mrożonych truskawek
  • szczypta kardamonu
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • bita śmietana do dekoracji 


Truskawki wsyp do rondla, zasyp 1/3 szklanki cukru brązowego i przesmaż je do chwili, aż się rozmrożą i puszczą trochę soku. Oprósz je kardamonem i trzymaj na małym ogniu mieszając od czasu do czasu (około 10 minut)
Większą część (2/3) truskawek odsącz na sicie.
Wymieszaj mąkę z proszkiem i sodą oraz szczyptą soli. W drugiej misce zmiksuj jajo z cukrem,
jogurtem i 2 łyżkami oleju.
Do płynnej masy wsyp  mąkę i wymieszaj.
Gdyby ciasto było zbyt rzadkie, dosyp odrobinę mąki.


Wyłóż ciasto w silikonowej foremce w kształcie serca (lub innej).
Na górze  ułóż odsączone  owoce.
 Piecz w dobrze nagrzanym piekarniku w temp 180 st.C przez 20-25 min.
Ostaw do ostudzenia.






Do soku z pozostałymi owocami dodaj żelatynę, podgrzewaj mieszając do chwili, aż żelatyna się rozpuści.
Nałóż tężejącą masę na zimne ciasto - wstaw do lodówki.



Przed podaniem udekoruj ciasto  bitą śmietaną.


1 komentarz: