22 lutego 2014

Gryczanka z żołądkowym gulaszem

Ostatnio jedzenie u mnie proste i szybkie. Ciągle dusi mnie jakieś licho  i mało mam sił, więc i w kuchni nic nadzwyczajnego się nie działo. Zwykłe proste jedzenie. Ugotowałam kaszy na dwa dni.
MG lubi żołądki kurcząt, więc prosty gulasz do kaszy ugotowałam. A na drugi dzień upiekłam placki z kaszy.
Prosto i smacznie - proza kuchennego życia.



Gryczanka z żołądkowym gulaszem.



  • 200 g kaszy gryczanej ugotowanej na sypko
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 500 g żołądków kurcząt
  • porcja rosołowa z indyka lub kury
  • włoszczyzna
  • kilka liści laurowych
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 1 łyżka mąki
  • sól i pieprz biały do smaku
  • natka pietruszki


Oczyść żołądki, zalej je gorącą wodą, dodaj porcje rosołowego mięsa i doprowadź do zagotowania. Gdy utworzy się piana odlej całą wodę po czym ponownie zalej niewielką ilością gorącej wody tak by zakryła całe mięso. Wstaw na niewielki ogień i gotuj do miękkości. Dodaj ziele angielskie i liść laurowy, posól. Obierz warzywa rosołowe i dodaj je od razu do mięsa. Gdy żołądki będą miękkie wyjmij je łyżką cedzakową.
Obierz cebulę i pokrój ją w piórka. W rondlu podgrzej masło, zeszklij na nim cebulę. Oprósz cebulę mąką - wymieszaj. Dodaj żołądki (pokrojone lub w całości) , pieprz ziołowy i podlej niewielką ilością
rosołu z gotowania mięsa (tyle by powstał niezbyt gęsty sos). Zagotuj wszystko, dodaj kaszę, natkę pietruszki i podgrzej wszystko razem powoli, by kasza wchłonęła sos. Dopraw ostatecznie do smaku solą i pieprzem białym świeżo zmielonym.

2 komentarze:

  1. To danie będzie skazane na sukces w mojej kuchni: jest tam wszystko, za czym H&C przepada!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mężuś tez przepada za tym daniem, więc takie gulasze często goszczą na naszym stole.
    Dobrze do żołądków dodać sporo warzyw i jakieś mięsko rosołowe.

    OdpowiedzUsuń