21 sierpnia 2011

Nasturcja lekiem na wiele chorób.



Od dawna wiedziałam, że kwiaty nasturcji sa jadalne. Próbowałam ich wiele razy - są smaczne, pikantne jak rzodkiewki. Niedawno przeczytałam, jek wiele zalet ma część naziemna tej rośliny.
Nasiona nasturcji zawierają w sobie naturalne .antybiotyki.
Mają one  na pozytywne działanie  w zwalczaniu bakterii atakujących drogi oddechowe oraz moczowe.  Lecznicze właściwości mają  również kwiaty i liście nasturcji.
 Wysuszone liście   pozytywnie wpływają na pracę żołądka i wątroby.
Zachęcona tymi informacjami, dopóki nasturcja płoży się w moim ogrodzie
postanowiłam robić z niej sałatkę i na stałe uwzględniać tą rośliną w moim menu.

Pomyślałam, że nasturcja i żurawina w jednej surówce - to jest to!




Surówka żurawinowo- nasturcjowa.


  • 4 liście kapusty pekińskiej
  • 8 listków nasturcji
  • sok z 1 cytryny
  • 5 dag suszonej żurawiny
  • 1 łyżka miodu
  • 1 jabłko
  • sól i biały pieprz do smaku
  • kwiaty nasturcji do dekoracji





Sposób wykonania:
Oczyszczone liście kapusty oraz nasturcji  pokrój drobno, dodaj żurawinę, sok z cytryny, miód i starte jabłko.


Wymieszaj, dopraw do smaku solą i pieprzem.
Jeśli surówka jest zbyt kwaśne możesz dodać
odrobine miodu.

Dzięki listkom nasturcji surówka jest pikantna, więc
uważaj z doprawianiem pieprzem.



 Podaj surówkę  w miseczkach udekorowaną   kwiatami nasturcji.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz