2 sierpnia 2011

Królik w sosie czekoladowym.

Mieliśmy dzisiaj znakomitego gościa. Chciałam przygotować coś pysznego
i zarazem oryginalnego. Udało mi się kupić królika, więc przygotowałam go na obiad.

Królik w sosie czekoladowym. 


Składniki:

  • 1 królik o wadze ok 1,3kg
  • 2 marchewki
  • 2 duże cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz czarny i ziołowy do smaku
  • 2 liście laurowe 
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 1/2 szklanki białego wytrawnego wina
  • 2 łyżki masła sklarowanego
  • 2 kostki gorzkiej czekolady
  • mąka do zagęszczenia sosu
  • bulion do podlania mięsa
Sposób wykonania.
Królika podziel na porcje. Oczyść z błon , osusz, po czym 
smaż na rumiano na rozgrzanym maśle ze wszystkich stron.
Dodaj pokrojoną w półplasterki cebulę. Po krótkim przesmażeniu
podlej  mięso winem.
Gdy alkohol  odparuje dodaj posiekany czosnek oraz wszystkie przyprawy.
Duś królika do miekkości podlewając bulionem, dodając pod koniec
 marchewki pokrojone w plasterki.
Wyjmij mięso na rozgrzany półmisek.Przykryj pokrywką, by nie wystygło.Sos przelej przez sito.
Cebula w trakcie duszenia często się rozgotowuje zagęszczając sos.
Jeśli sos mimo tego jest rzadki -  zagęść go mąką  rozrobioną w małej ilości zimnego bulionu lub wody.
Dodaj czekoladę i wymieszaj energicznie do całkowitego rozpuszczenia kosteczek. Dopraw go solą i pieprzem do smaku.

Niestety nie zdążyłam przygotować kluseczek, więc podałam królika
 z warzywami z wody i surówką.



 Królik w sosie czekoladowym z dodatkiem ugotowanych warzyw oraz surówki.

O surówce napiszę jutro, gdyż warto ją opisać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz