24 sierpnia 2013

Mielone z szynki a la hamburger

Kupiłam na roladki wieprzowe spory kawał szynki, pozostało sporo ścinków.
Stwierdziłam, że mogę zrobić z nich kotleciki mielone do zjedzenia w bułce.
Część zjedliśmy od razu, kilka zamroziłam na "czarną godzinę".



Mielone z szynki a la hamburger


  • 1 kg szynki wieprzowej
  • 1 duża  cebula
  • 1 łyżeczka zmielonych nasion kolendry
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka musztardy francuskiej
  • sos sojowy
  • 1/2 łyżeczki grubo mielonego czarnego pieprzu
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • sól do smaku
  • 2 łyżki masła sklarowanego lub oliwy


 Obierz cebulę i czosnek .
Zmiel mięso  w maszynce wraz  czosnkiem i    cebulą. Skrop mięso sosem sojowym.
Dodaj pieprz czarny grubo mielony, kolendrę, musztardę, szczyptę soli i pieprz ziołowy (do smaku).




Wymieszaj dokładnie .
Formuj kotlety  a następnie smaż na patelni grillowej lub zwykłej ze wszystkich stron na rozgrzanym maśle lub oleju.
 Ogień nie powinien być zbyt ostry, by mięso upiekło się w środku.








Podawaj w  tostowanych bułkach z sałatą, pomidorem i ogórkiem lub z ziemniaczkami lub frytkami.

1 komentarz:

  1. Witaj
    pozwoliłam sobie zagościć u Ciebie. Powiem szczerze, że mielonych z dodatkiem sosu sojowego to ja jeszcze nie robiłam. Jak proponujesz - wykonam tak przy najbliższej okazji.dzięki za propozycję i zapraszam na moje skromne progi:
    szydełko i jeszcze raz szydełko.blogspot.com
    i
    tereska666.blogspot.com
    pozdrawiam, pa pa

    OdpowiedzUsuń