25 sierpnia 2013

Kiszona kapusta zasmażana na cebuli

A... miałam jeszcze opisać kapustę. Został mi w lodówce ostatni słoiczek mojej domowej kapusty.
Trochę szkoda mi było ją poświęcić do golonki... w surówce smakuje mi najlepiej.
No ale w końcu z wielkim żalem wrzuciłam ją na patelnię :(
... i nie żałuję. Golonko smakowało z kapustką wyśmienicie.



Kiszona kapusta zasmażana na cebuli



  • 1 kg kiszonej kapusty
  • bulion lub woda do podlania
  • 1 duża cebula
  • 1 łyżka  masła sklarowanego
  • kilka liści laurowych
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 1 łyżka sproszkowanych suszonych grzybów leśnych
  • pieprz czarny i ziołowy do smaku
  • około 1 łyżki mąki pszennej




Obierz cebulę i posiekaj ją drobno. Przyrumień ja lekko na patelni na gorącym maśle sklarowanym.







Dodaj kapustę kiszoną, podlej ją odrobiną bulionu lub wody. Dodaj przyprawy, sproszkowane grzyby i duś pod przykryciem na małym ogniu aż będzie miękka  (około 15 minut).






Oprósz mąką, by ją zagęścić  i przesmaż kilka minut. Sprawdź czy kapusta jest dobrze doprawiona. jeśli nie, dodaj odpowiednich przypraw. Podawaj jako dodatek do dań mięsnych.






2 komentarze:

  1. Uwielbiam taką kapustkę, aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ja też! Niedługo znowu trzeba wziąć się za kiszenie kapustki na zimę.

    OdpowiedzUsuń