1 czerwca 2012

Serniczek orientalny.

Jak już pisałam w Dzień Matki  gotowaliśmy na festiwalu, więc nie miałam zbyt dużo czasu.
A że moja Mamusia lubi serniczek, więc postanowiłam zrobić taki  ekspresowy z tropikalnymi owocami.

Serniczek orientalny.


  • 1 kg sera z prawdziwą wanilią do wypieków President
  • 1 galaretka cytrusowa
  • 1 łyżka żelatyny
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 3/4 szklanki wody 
  • 1 szklanka śmietanki kremówki (do ubijania)
  • 1 puszka owoców tropikalnych
  • listki mięty, estragonu i kwiaty szałwii do dekoracji


Galaretkę z dodatkiem żelatyny zalej wodą.Odstaw na 15 minut po czym podgrzewając wymieszaj dokładnie nie doprowadzając do zagotowania. Ostudź.
Ubij śmietankę z dodatkiem łyżki cukru pudru.
Ułóż na dnie foremki połowę odsączonych z syropu owoców. Miksując serek dodaj ostudzoną galaretkę, następnie wmieszaj  delikatnie ubitą śmietankę. Na końcu dodaj do masy  pozostałe owoce, wymieszaj i wyłóż do formy - wygładź powierzchnię. Wstaw do lodówki na kilka godzin.
Włóż foremkę na kilka minut do gorącej wody po czym wywróć sernik na talerz.
Udekoruj bukiecikiem z ziół.


Ten bukiecik  był dla mojej Mamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz