3 maja 2015

Muffiny wypiekane na śniadanie

Nie zdążyłam upiec chlebka  na zakwasie, a jak wiecie zakwas potrzebuje trochę czasu by pieczywo było  puszyste. postanowiłam więc dołączyć do "wypiekania na śniadanie" bo zaproponowane muffinki wyglądały bardzo apetycznie i okazały się szybkie w przygotowanie.
Nie miałam wszystkich składników, więc łososia wędzonego zastapiłam duszonym w jarzynach, a mąkę kukurydzianą - zwykłą.
Muffiny udały się znakomicie, zobaczcie sami.
Muffiny wypiekane na śniadanie
2/3 szklanki mąki
½ szklanki mąki kukurydzianej (mąka pszenna)
½ łyżeczki sody
½ szklanki startego sera (np. cheddar)
sól i pieprz
2 łyżki oliwy
2/3 szklanki maślanki
1 łyżeczka pesto ( bazylia suszona)
1 jajko
1 pomidorek koktajlowy na każdego muffina

Do podania:

łosoś wędzony (łosoś duszony w warzywach)
serek śmietankowy
pesto
kiełki (rzodkiewki)

Rozgrzej piekarnik do 180°C. Umieść wszystkie składniki na muffiny prócz pomidorów w misce i za pomocą łyżki zamieszaj delikatnie tylko tyle, by składniki się połączyły. Natłuść formę do muffinów i wlej do nich ciasto, po czym do każdej foremki włóż pomidorka.


Piecz przez około 20-25 minut.












Gotowe ostudź i podawaj przekrojone z ułożonymi w środku serkiem, pesto (listkami bazylii)
, łososiem i kiełkami.







Wypiekali ze mną:
Małgosia z "Smaki Alzacji"
Kasia z "Mia Cucina"

POSTY

6 komentarzy:

  1. O Jezusicku, żeby mi kto takie podał na śniadanie... Ale chyba mojego chłopa w to nie wrobię :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana! Muffiny są tak proste i szybkie w pieczeniu, że trochę sprytu babskiego i bedzie Ci przynosił takie śniadanko do łóżka :)

      Usuń
  2. U Ciebie zawsze zdrowo i pysznie! Dziekuje a wspolne wypiekanie)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nina bardzo dziękuję, że się przyłączyłaś :-) mam nadzieje, że było warto i, że Twoje kubki smakowe były ucieszone :-) pozdrawiam i zapraszam do kolejnego wypieku w sobotę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko moje kubki się ucieszyły...poczęstowałam również gości. Wszystkim smakowały :)
      Jak tylko czas pozwoli na pewno będę wypiekać :)

      Usuń
  4. Nino dziękuje za wspólne wypiekanie :) Pięknie Ci się udały :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń