10 maja 2015

Tabule. Kasza jęczmienna. Perła w pomidorku.

Mam nadzieję, że temat dzisiejszy Was zaintrygował i zajrzycie, co tu powypisywałam. Oczywiście chodzi o kaszę perłową oczywiście firmy Kupiec, bo taką ostatnio gotuję.  Ponieważ dnia poprzedniego przesadziłam w ilości ugotowanej kaszy, a nie wyrzucam jedzenia, postanowiłam resztkę kaszy zagospodarować w jakimś smacznym daniu.
Powiem Wam szczerze, że sama byłam  zaskoczona efektem. Polska kasza perłowa zastapiła kuskus w daniu wzorowanym na słynnej arabskiej sałatce tabule .
Umieszczona w pomidorkach wyglądała bardzo smakowicie.



Perła w pomidorku

  • 3/4 szklanki ugotowanej kaszy perłowej
  • 6 pomidorów
  • 1 zielony ogórek
  • 1/4 szklanki oliwy
  • sok z 1 limonki lub  cytryny
  • pęczek natki pietruszki
  • kilkanascie rozetek roszponki
  • 2 łyżki posiekanej  mięty 
  • miód, sól i pieprz biały do smaku

Kaszę wsyp do miski.
Dwa pomidory sparz, obierz ze skóry i pokrój w  kostkę.
 Cztery pomidory przekrój na połówki, wyjmij miąższ ze środka, posiekaj go drobno.
Wymieszaj posiekane pomidory z kaszą. Obierz ogórka, wykrój gniazdo nasienne.
Połówki posiekaj lub  zetrzyj na grubej tarce i domieszaj do sałatki.
Oliwę, sok z cytryny, przyprawy wymieszaj dokładnie, dodaj do sałatki i  jeszcze raz dokładnie wymieszaj. Odstaw do lodówki na 2 - 3 godziny by kaszka wchłonęła dresing.





 Dodaj posiekaną natkę, roszponkę (część rozetek zostaw do dekoracji) i  miętę.










Wymieszaj wszystko po czym napełnij wydrążone pomidorki.




Sałatki na grilla

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz