11 maja 2012

Zupa z młodej rzodkiewki.

W ogrodzie na grządkach duże kulki rzodkiewki i bujne jej liście.
Są tak dorodne (niepryskane i nie nawożone sztucznie), że szkoda je wyrzucić.
Gotuję z nich pyszna zupę z lanymi kluseczkami.


 Zupa z młodej rzodkiewki.


  • Pęczek młodej rzodkiewki
  • kilka gałązek lubczyku
  • 1,5 l bulionu

  • 1 jajo
  • 1 łyżka oliwy
  • mąka pszenna  (około 1 łyżki)
  • sól, pieprz czarny do smaku
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • szczypta pieprzu ziołowego







Rzodkiewki razem z listkami pokrój po oczyszczeniu drobno zostawiając kilka kulek do dekoracji. Dodaj do rzodkiewki pokrojone listki lubczyku.
Zalej pokrojone rzodkiewki bulionem i gotuj do miękkości.














Jajo rozkłóć z niewielką ilością wody, dodaj oliwę, pieprz ziołowy, kurkumę i mąkę pszenną. Mieszaj do uzyskania lanego ciasta.
Na gotującą się zupę wylewaj ciasto mieszając. Dopraw ją  do smaku solą i pieprzem.












Podawaj zupę  udekorowaną  połówkami rzodkiewek.

4 komentarze:

  1. takiej jeszcze nie jadłam :) Wyglada bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedyś zupę rzodkiewkową - bardzo mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z rzodkiewki jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli liście są dorodne naprawdę szkoda je wyrzucić, bo przecież są zdrowe. W zupie nabierają dobrego smaku dzięki przyprawom. Ostatnio nawet ugotowałam liście podobnie jak szpinak - też całkiem fajny dodatek do ziemniaków. – dotyczy posta: Zupa z młodej rzodkiewki.

    OdpowiedzUsuń