14 maja 2012

Szarlotka truskawkowa.

Dziś o niedzielnym podwieczorku. Trudno mi sobie wyobrazić niedzielne popołudnie bez filiżanki dobrej kawy i domowego wypieku. Latem najbardziej smakują wszystkim domownikom wilgotne ciasta owocowe.
Jako, ze nie potrafię doczekać się naszych truskawek - niestety dopiero kwitną, więc skusiłam się znowu na te hiszpańskie.  O tej porze  roku są drogie, więc są one tylko dodatkiem do mojej szarlotki.
Ciasto jest biszkoptowe, bez tłuszczu, tylko z odrobiną polewy czekoladowej. nie jest więc bombą kaloryczną.
Użyłam własnych jabłek. pokrojonych drobno i zagotowanych jesienią w niewielkiej ilości lekkiego syropu.

Szarlotka truskawkowa.


  • Biszkopt : 20 dag cukru
  • 3 żółtka
  • 4 łyżki wody
  • 10 dag mąki pszennej
  • 10 dag mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 białka 
  • szczypta soli
  • Masa: 500 g truskawek
  • 1,5 l słoiczek jabłek w soku własnym
  • 1 łyżka żelatyny
  • 1 galaretka truskawkowa
  • polewa czekoladowa i wiórki kokosowe do dekoracji



Ubij żółtka z cukrem i wodą na jasną puszystą masę. Dodaj  przesianą mąkę pszenną i ziemniaczaną razem z proszkiem do pieczenia. Ubij  pianę z białek z dodatkiem szczypty  soli, dodaj  do ciasta i delikatnie wymieszaj. Upiecz  biszkopt na złoty kolor w prostokątnej formie  wyłożonej papierem do pieczenia. Ostudź ciasto .
Do rondelka włóż masę jabłkową, dodaj  galaretkę i żelatynę -wymieszaj  i odstaw  na 15 minut. Gdy żelatyna napęcznieje, wstaw rondel na ogień  i podgrzewaj mieszając, aż całkowicie się rozpuści.
Schłodź masę. Obierz truskawki zostawiając  część do dekoracji. Obrane truskawki pokrój w plasterki.




Dodaj je do schłodzonej masy.
Biszkopt pokrój na dwie części, przełóż masą  jabłkowo-truskawkową.




Górę posmaruj stopioną polewą, posyp wiórkami i udekoruj połówkami truskawek.


Zapomniałam napisać, że jeśli nie macie jabłek przygotowanych wcześniej, można obrane jabłka pokroić i przegotować chwilkę w lekkim syropie. 

3 komentarze:

  1. Świetnie wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej :) Ja niestety też nie wytrzymałam i kupiłam już truskawki. Nawet nie złe w smaku i dość słodkie, ale to nie to co nasze polskie truskaweczki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Polskie truskawki są najlepsze niewątpliwie :)))

    OdpowiedzUsuń