14 października 2011

Szaworma w bułce wieloziarnistej.

Na gotujmy.pl pojawiła się punktowa zachęta  na zamieszczanie dań arabskich.

Przygotowałam kilka - niestety nie miałam czasu ich wpisać. Może dziś uda mi się je wpisać.
Jako pierwszą potrawę przygotowałam smaczne danie z kurczaka.

Szaworma.

  • 1/2 kg piersi z kurczaka
  • 2 drobno posiekane cebule
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 2 łyżki octu winnego
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypta imbiru, oregano, kardamonu
  • 1/2 łyżeczki mieszanki za'atar (tymianek, sumak,sezam i sól)
  • dodatkowo: 2 pomidory
  • 1 czerwona cebula
  • pęczek natki pietruszki
  • 4 bułki wieloziarniste


Mięso oczyść z błon i pokrój na ok 2cm kawałki. Posyp drobno posiekaną cebulą.
Do octu dodaj wszystkie przyprawy, wymieszaj i polej marynatą mięso.
Odstaw na kilka godzin w chłodne miejsce.


Wyłóż mięso na patelnie i duś je pod przykryciem, pod koniec odkryj pokrywę i duś dalej do odparowania sosu.
 Ponacinaj  bułki tak, by powstały kieszonki, napełnij je mięsem, pokrojonymi pomidorami z czerwoną cebulą pokrojoną w piórka oraz natką pietruszki.





Jeśli  lubisz możesz dodać ketchup lub majonez.




Szawormę możesz też włożyć w rozcięty chlebek pita, jednak ja wolę bułeczki wieloziarniste.

1 komentarz: