18 października 2011

Makaron chili z sosem mięsno-pomidorowym.

Przygotowując specjały w włoskim stylu kupiłam lekko czerwony makaron. Sądziłam, że barwiony jest marchewką.
Jakie było moje zdziwienie, gdy okazał się bardzo pikantny. Spojrzałam na opakowanie - to był makaron z chili.  Podałam go w sosie a'la bolońskim. Od pierwszego kęsa jestem jego fanką.
Dobrze że sos nie był zbyt pikantny a nawet lekko słodki, gdyż użyłam dojrzałych pomidorów.

Makaron  chili z sosem mięsno-pomidorowym.




  • 400 g makaronu chili
  • 500g chudego mięsa wieprzowego
  • 4 pomidory 
  • 1/2 szklanki wytrawnego wina
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 łyżka słodkiej papryki 
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazylii  
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • starty parmezan do posypania
  • listki bazylii do dekoracji




Mięso oczyść  z błon i tłuszczu, zmiel je. Posiekaną drobno cebulę zeszklij  na oleju. Dodaj do cebuli czosnek i mięso, przesmaż wszystko razem, po czym podlej winem. Gdy wino odparuje dodaj posiekane drobno pomidory (obrane uprzednio ze skórki), zioła i przyprawy. Duś mięso do momentu aż sos odparuje.






Ugotuj makaron al dente.


 Podawaj makaron z sosem mięsnym, posypany serem i udekorowany listkami bazylii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz