5 października 2011

Ozorki duszone w śmietanie z trójkolorowym makaronem


Kupiłam ozorki wieprzowe, ugotowałam i co dalej...?
Część zrobiłam w galaretce, a pozostałe przeznaczyłam na obiad.
Ale jak je podać? Zastanawiałam się czy w sosie chrzanowym lub musztardowym?
Wszystko to już było, więc postanowiłam podusić je w śmietanie z dodatkiem chili - na ostro.
Podałam je z trójkolorowym makaronem.




Ozorki w śmietanie z  trójkolorowym makaronem.


  • 3 ugotowane  ozorki wieprzowe
  • 1 por
  • 1 cebula
  • 1 szklanka śmietanki kremowej
  • pęczek ogórecznika
  • 2 papryczki chili
  • 2 ząbki czosnku, 
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 200g drobnego makaronu trójkolorowego
  • sól, pieprz ziołowy i czarny do smaku
  • 1/2 łyżeczki tymianku


Ozorki ugotowane wcześniej obierz ze skórki i pokrój na półplasterki.
Obierz cebulę   i pokrój ją w kostkę.
Przesmaż ją na sklarowanym maśle. Gdy cebula się zacznie rumienić dodaj ozorki,
posiekany czosnek (obrany uprzednio) i przesmaż wszystko razem przez 5 minut.


Zalej ozorki śmietaną, dodaj posiekane drobno listeczki ogórecznika oraz posiekane papryczki
(bez pestek), dopraw potrawe tymiankiem, sola i pieprzem (czarnym i ziołowym).

Odstaw na bardzo mały ogień, by sos się lekko zredukował i wchłonął aromat przypraw.
Ugotuj makaron aldente.
Podawaj makaron z sosem  udekorowany kwiatkami ogórecznika.

Pęczek ogórecznika przed oskubaniem go z listeczek i kwiatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz