13 lipca 2013

Rezydencje dla artystów gotujących



Dostałam zaproszenie (w ramach akcji Durszlak'a.pl ) na Rezydencje dla artystów gotujących w ramach Malta Festival Poznań  GENERATOR MALTA 2013. Tak więc już 7 lipca zjawiliśmy się (ja i mój mąż) w Poznaniu. Do uczestnictwa w akcji skłoniła mnie piękna idea, którą cytuję poniżej :

Z poczucia braku rodzi się potrzeba. Z potrzeby – pragnienie. Z pragnienia –
namiętność. PASJA. Uświadomienie braku czegoś może doprowadzić 
do poruszenia, pożądania, chęci zmiany, poprawy jakości życia –
z beznamiętności w pasję! Według piramidy Maslowa, aby przetrwać, powinno się 
zaspokoić najpierw POTRZEBY FIZJOLOGICZE – sen, GŁÓD, pragnienie, tlen 
i seks. Następne w hierarchii są potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji, szacunku 
i uznania oraz samorealizacji. Poszukiwanie doskonałości, podnoszenie jakości 
życia zamiast koncentracji na samym prze-życiu, pogłębianie wiedzy, rozumienie 
świata, poszukiwanie piękna. Sięgamy do podstaw piramidy Masłowa, szukając 
w prostocie potrzeb fizjologicznych, jak głód, klucza do osiągnięcia pełnej jakości 
życia, jego afirmacji i szczęścia. 

Miałam pewne obawy, jak to będzie...
Impreza okazała się bardzo udana.  Przygotowanie kilku moich  dań , propozycji festiwalowego menu
zajęło mi kilka godzin. Młody zespół kucharzy  był niezwykle miły. Wieczorem natąpiła prezentacja połączona z degustacją. Drugiego dnia  rezydowałam z blogerką Joasią. Cieszę się, że ją poznałam. Generalnie jestem bardzo zdowolona, że mogłam tam być i  zaprezentować mojego bloga.
A teraz fotorelacja



Dzień przed rezydencją poszliśmy na Plac Wolności zobaczyć czy coś się dzieje.... i działo się.
Koncert smyczkowy, wieczorek taneczny , śniadanie przygotowane przez mieszkańców.



Mąż pod  szczęśliwym, kolorowym słoniem - musiałam  to uwiecznić!


Pan Krzysztof z Concordii zadbał o produkty potrzebne do przygotowania moich potraw (poniżej)

 

Roladki z wędzonego  łososia i aromatyzowanej kaszy



Deser śniadaniowy z kremowym twarożkiem, chrupiącymi ziarnami i owocami sezonowymi.



Dekoracja deserków śniadaniowych.




Pamiątkowa fotka  :)



Naleśniki z betoniary też cieszyły się dużym zainteresowaniem nie tylko mojego męża :)



Krótka seria pytań...


... i odpowiedzi.


Przygotowanie do degustacji.


... zaraz ustawiła się kolejka.










Roladki szybko zniknęły z talerzy.


Następnego dnia znowu stanęłam przy garze kaszy jaglanej.


Babeczki jaglane z bakaliami w truskawkach - to efekt rezydencji drugiego dnia.
Ale to już historia ...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz