15 lipca 2013

Krótko smażony dżem agrestowy




W ubiegłym roku dosyć długo smażyłam dżem z agrestu. Wydaje mi się że zbyt długie smażenie powoduje nadmierną karmelizację i dużą utratę witamin.Tym razem postanowiłam to zmienić.
Smażyłam dżem krótko i dałam niewiele cukru, po czym zagotowałam.




Krótko smażony dżem agrestowy




  • 1 kg niedojrzałego agrestu
  • 40 dag cukru
  • 3 łyżki wody




Obierz i umyj agrest. Wsyp go do rondla z grubym dnem, dodaj wodę i na małym ogniu rozgotuj go  trochę pod przykryciem. Zdejmij pokrywkę, wsyp cukier i trzymaj na małym ogniu ciągle mieszając.
 Po 15 minutach zestaw z ognia i ostudź. Przygotuj słoiki (wypraż je w piekarniku lub mikrofalwce).




Dżem zagrzej na płycie i smaż mieszając kolejne 15 minut. Przełóż go do  słoiczków, zakręć po czym pasteryzuj przez 15 minut w temp. 90 st. C.
Dżem będzie świetną podstawą do sosu owocowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz