27 września 2011

Torcik orzechowy bez mąki z śliwkową różą.

Pierwszy dzień jesieni mamy już za sobą....
Dla mnie to szczególny dzień, gdyż ......lat temu się urodziłam i jest to dzień na swój sposób dla mnie  świąteczny.
Goście urodzinowi byli w niedzielę, więc teraz już wiadomo dlaczego przez kilka dni nie pisałam.
Miałam trochę pracy z przygotowaniem imprezy.
Zacznę od słodkości, choć podałam je dopiero na deser.
Przygotowałam dwa ciasta. Pierwszym był

Torcik orzechowy.

  • 5 jaj
  • szczypta soli
  • 15 dag cukru
  • 20dag zmielonych orzechów
  • 1 łyżka tartej bułki
  • na masę: 2 szklanki zmielonych orzechów
  • 3/4 szklanki mleka
  • 200g masła
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki czekolady rozpuszczalnej
  • dodatkowo: 2 łyżki przecieru śliwkowego
  • 100g czekolady deserowej
  • 1 szklanka dżemu śliwkowego
  • 1 łyżka rumu
  • kandyzowane owoce (wiśnie i ananas)
  • zmielone orzechy do posypania
  • orzechy do dekoracji w połówkach
Dwie łyżki przecieru śliwkowego rozlej na talerzyk i wysusz. Powstanie cienki płat do wycięcia róż do dekoracji.

Przygotuj ciasto.
Oddziel białka od żółtek. Do białek dodaj małą szczyptę soli i ubij na sztywno. Do żółtek dodaj cukier  - utrzyj je do białości. Połącz żółtka z białkami, zmielonymi orzechami i bułka tartą.
Upiecz dwa krążki w niewielkich foremkach wyłożonych papierem do pieczenia.
Dwie szklanki zmielonych orzechów wrzuć do gorącego mleka z dodatkiem 3 łyżek brązowego cukru.
Gotuj kilka minut na małym ogniu, dodaj czekoladę rozpuszczalną, wymieszaj i odstaw.
Po ostudzeniu  połącz orzechy z utartym do białości masłem.
Na krążek ciasta rozłóż dżem śliwkowy, połowę kremu orzechowego.Nałóż drugi krążek.
Przesmaruj cały torcik (górę i boki)  pozostałym kremem. Stop czekoladę z rumem i posmaruj nią górę. Udekoruj tort połówkami orzechów, zmielonymi orzechami oraz kandyzowanymi owocami.
Z wysuszonego przecieru śliwkowego wytnij różyczki i ułóż je na górze.


I gotowe!



Przed podaniem odstaw tort na kilka godzin w chłodne miejsce. 

2 komentarze:

  1. A jeśli chodzi o przecier na dekorację, w jaki sposób go wysuszyć? W piekarniku??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, najlepiej w piekarniku w temp około 80 st.C

      Usuń