22 września 2011

Kopytka pełnoziarniste z dynią

Miałam połowę dyni na blacie i nie wytrzymałam!
Robiłam kopytka i podkusiło mnie dodać 2 łyżki drobno startej dyni.
Żeby zrównoważyć mokrą dynię dodałam 1 łyżkę mąki ziemniaczanej.
Kluseczki były całkiem smaczne.
A więc od początku.

Kopytka z dynią.

  • 1/2 kg ugotowanych ziemniaków
  • 1 jajo
  • 2 łyżki drobno startego miąższu z dyni
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • ok. 1/2 szklanki mąki pszennej
  • szczypta soli
Ziemniaki przetrzyj przez praskę, dodaj jajo, miąższ z dyni, makę ziemniaczaną, szczyptę soli.
wsyp 1/2 szklanki maki pełnoziarnistej i połowę białej. Wyrób ciasto dosypując mąkę. Uformuj wałek, pokrój go na małe romby.
Gotuj je  w lekko osolonej wodzie przez ok 2 minuty.
Możesz podac je jako dodatek do mięsa lub tylko z zarumienioną bułką tartą na  2 łyżkach masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz