7 października 2014

Zupa grzybowa z makaronem

Kilka dni bez komputera. Zwykła codzienna krzątanina, porządki jesienne w ogrodzie.
 No i przyszła pora na uzupełnienie  przepisów wrześniowych, choć już październik.
Jesień to czas warzyw i leśnych grzybów w mojej kuchni.


Zupa grzybowa z makaronem


  • 200 g makaronu
  • grzyby leśne (250-500 g)
  • 1 cebula
  • 2  łyżki masła sklarowanego
  • 1 i 1/2 litra dobrego bulionu
  • sól i pieprz czarny do smaku
  • 1 czubata łyżka mąki
  • 2 łyżki wiejskiej śmietanki
  • 1 łyżka suszonego lubczyku



Ugotowałam makaron wg przepisu na opakowaniu.
Obrałam cebulę i oczyściłam  grzyby.
Poszatkowałam  drobno cebulę i zeszkliłam  ją na 1 łyżce masła. Grzyby pokroiłam w plasterki
- dodałam je do cebulki, lekko posoliłam i popieprzyłam.
Dusiłam grzyby do miękkości. Zalałam grzyby gorącym bulionem.
Dodałam lubczyk.
 Z 1 łyżki masła i mąki zrobiłam zasmażkę. Dodałam ją do zupy. Zagotowałam ją po czym  zaprawiłam wiejską śmietanką.
Doprawiłam zupę solą i pieprzem świeżo zmielonym.
Podałam  gorącą zupę  z  dodatkiem makaronu.







1 komentarz:

  1. Dawno nie byłam na grzybach... ale nawet gdybym je miała, chyba nie zrobiłabym zupy, bo u nas jakoś nie jest ona popularna. A szkoda :-(

    OdpowiedzUsuń