31 października 2014

Dżem wiśniowy. Wiśniowe tosty razowe.

Zauważyłam na Durszlaku.pl  fajną akcję śniadaniową z dżemem "Łowicz" w roli głównej.
Do każdego śniadania podaję dżemik, bo MG lubi na śniadanie odrobinę słodyczy.
Zresztą chyba większość lubi ?
Przygotowałam więc w ramach akcji "Dżem dobry, pobudka"
trzy śniadania z dodatkiem dżemu.
Jako że rankiem tyle zadań czeka moje śniadania są szybkie w przygotowaniu.
I te w ramach akcji takie są.
Na początek tosty francuskie z wiśniami.


Wiśniowe tosty razowe


  • 3 bułeczki typu Graham
  • 1 dżem wisniowy Łowicz
  • 1 szklanka mleka
  • 1 duże jajao
  • szczypta zmielonego kardamonu
  • odrobina oleju do smażenia
  • orzechy włoskie do posypania (1/2 szklanki)
  • listki mięty do dekoracji
Uprażyłampokruszone orzechy włoskie na suchej patelni.
Pokroiłam bułeczki w plastry . Do miseczki wlałam mleko, dodałam jajo i szczyptę kardamonu.
Wymieszałam energicznie. Rozgrzałam patelnie z niewielką ilością oleju.
Moczyłam plastry bułeczki w mleku po czym smażyłam na patelni z obydwu stron na złoty kolor.
Podawałam tosty od razu przełożone  dżemem wiśniowym, posypane prażonymi orzechami i udekorowane listkami mięty.




Dżem dobry, pobudka




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz