15 października 2014

Kartoflanka z leśnymi grzybkami

Jeśli macie trochę leśnych grzybków możecie w prosty sposób przekształcić
zwykłą potrawę w coś pysznego.
Ja  ostatnie nasze  grzybki, które nazbieraliśmy (głównie podgrzybki, trochę kurek)
przeznaczyłam do zaromatyzowania zupy kartoflanej.
Ze zwykłej kartoflanki zrobiła się aromatyczna, pyszna zupka.

Kartoflanka z leśnymi grzybkami



  • 500 g ziemniaków
  • grzyby leśne (250-500 g)
  • 2 średnie cebule
  • 1  łyżka masła sklarowanego
  • 1 i 1/2 litra bulionu warzywnego (lub wody)
  • sól i pieprz czarny do smaku
  • 2 łyżki wiejskiej śmietanki
  • 1 łyżeczka  suszonego lubczyku
  • natka pietruszki



Obrałam ziemniaki, cebulę i oczyściłam  grzyby.
Poszatkowałam  drobno cebule i zeszkliłam  je na 1 łyżce masła.









Grzyby pokroiłam w plasterki
- dodałam je do cebulki.
Dusiłam grzyby do miękkości.









Ziemniaki pokroiłam w kostkę, wsypałam je do garnka, zalałam je 1 i 1/2 litrem bulionu lub wody (lekko osolonej) i ugotowałam do miękkości.

Dodałam grzyby i lubczyk.
 Zagotowałam zupę po czym  zaprawiłam wiejską śmietanką.
Doprawiłam zupę solą i pieprzem świeżo zmielonym.
Pokroiłam drobno natkę pietruszki i dodałam  ją do zupy po czym zdjęłam garnek z ognia.








4 komentarze:

  1. Ależ apetycznie wygląda. Mniam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej Boże, żeby to mi kto podał jutro talerz takiej pachnącej zupki... A tu nawet nie ma kogo wrobić w gotowanie, bo Jurand idzie do roboty, a Martik się uczy o jakichś iłach pylastych i pyłach ilastych :-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie podesłałabym ci kubeczek, ale teleportacja jeszcze nie działa ;(

    OdpowiedzUsuń