25 października 2014

Dzień makaronu.Dynia. Spaghetti z dynią i pesto.

U mnie ciągle dyniowo. Mam 100 kg dyni w piwniczce i szukam dla niej najlepszego zastosowania i odkrywam coraz fajniejsze smaki dyniowe.
Jako że dziś Dzień Makaronu, nie mogło go zabraknąć w mojej kuchni.
Proste spaghetti  wegetariańskie z dynią przesmażoną na maśle z aromatycznym sosem pesto.
Był tak pyszny, że nie została nawet jedna niteczka.
Pisząc o makaronie jednym okiem zerkam na program "Mam talent" i co chwilę gebę  rozdziawiam z zachwytu. Występujący są genialni ! Gdybym miała wybrać zwycięzcę - nie potrafiłabym.
Wracając do makaronu... tak wygladało nasze danie.



Spaghetti z dynią i pesto



  • 400 g makaronu spaghetti
  • 500 g dyni
  • 1 duza cebula
  • 1 łyżka masła sklarowanego
  • 1/3 szklanki białego wytrawnego wina
  • sól i pieprz do smaku
  • garść liści bazylii
  • 1/2 szklanki oliwy
  • garść zmielonych orzechów
  • 1 ząbek czosnku
  • 60 g parmezanu
Nastawiłam wodę na makaron po czym ugotowałam go al dente wg wskazówek na opakowaniu. W czasie gdy makaron się gotował przygotowałam dynię i pesto.
 Obrałam cebulę i dynię. Cebulę pokroiłam w piórka a dynię w cieńkie plasterki.
Na łyżce masła zeszkliłam cebulę. Dodałam dynię, posoliłam i oprószyłam pieprzem. Podlałam winem i dusiłam krótko by dynia pozostała lekko chrupiąca.
 Do moździerza włożyłam ząbek czosnku i szczyptę soli - utarłam na pastę dodając pod koniec garść liści bazylii.
Dodałam do sosu starty parmezan  i oliwę. na końcu wymieszałam z mielonymi orzechami - doprawiłam solą i pieprzem do smaku.



Gorący makaron ułożyłam na talerzach razem z dynią.
Polałam sosem pesto, posypałam wiórkami parmezanu i listkami bazylii. Oprószyłam świezo zmielonym pieprzem.


Przed zjedzeniem tą piekną kompozycję zmieniłam w chaos  mieszając makaron na talerzu z pozostałymi składnikami.






1 komentarz:

  1. Uwielbiam spaghetti i muszę przyznać bardzo mnie kusi Twoja propozycja podania, jak tylko znajdę chwilę to zaraz uczynię sobie taką ucztę :))
    Uściski

    OdpowiedzUsuń