4 stycznia 2016

Gwiazdki cynamonowe z czekoladową dekoracją



Choć Święta minęły już dobrych parę dni temu u mnie będzie jeszcze trochę światecznie.
Muszę podzielić się z Wami przepisami na ciasteczka, których upiekłam sporo w tym roku.
Na poczatek lekko zmodyfikowany przepis mojej ulubionej nauczycielki Marysi na kulki cynamonowe.

 

Ja upiekłam z ciasta gwiazdeczki, bo na święta najbardziej lubię takie  kształty.
Kruche, pachnące ciasteczka udekorowałam polewą czekoladową i posypałam ślicznymi kamyczkami czekoladowymi Delecty.
Ponieważ lubię naturalne posypki, więc Decorada Delecty wyjatkowo mi się spodobała.
Kamyczki bardzo ładnie wyglądały i smakowały na cynamonowych gwiazdeczkach.




Gwiazdki cynamonowe z czekoladową dekoracją



    Wypiekamy świątecznie, kolorowo, naturalnie…
  • ciasto:70 g drobnego cukru
  • 1 żółtko
  • 70 g śmietany wiejskiej
  • 250 g mąki pszennej
  • 70 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • do dekoracji: polewa czekoladowa "Smak  białej czekolady" Delecta
  • polewa czekoladowa "Smak ciemnej czekolady" Delecta
  • kamyczki czekoladowe Decorada Delecty


Masło, cukier, żółtko i śmietanę włóż do miski. Dodaj pozostałe składniki i szybko wymieszaj i wyrób ciasto. Ja zrobiłam to za pomocą malaksera.
Odstaw do lodówki na godzinę. Rozwałkuj ciasto na około 5 milimetrów podsypując delikatnie mąką.  Wykrawaj małe gwiazdeczki. Piecz je w temp. 160 stopni C około 10 minut.
Po ostudzeniu połowę ciasteczek posmaruj stopioną białą polewą,  drugą ciemną czekoladą.
Posypuj od razu kamyczkami czekoladowymi.



Po zastygnięciu dekoracji przechowuj ciasteczka jak pierniki w puszce.


Ciasteczka są cudownie kruche, pachnące cynamonem i czekoladą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz