2 kwietnia 2014

Mini naleśniki z ziarnami

Jak pisałam Wam wcześniej założyłam na durszlak.pl akcję naleśnikową.
Jestem niezwykle zaskoczona tym, że tak wiele jest miłośników tego dania w lekkiej, zdrowej wersji. Dobrze że to nie konkurs, gdyż bardzo trudno by było wybrać te najlepsze.
Zatwierdzając wpisy tyle się naoglądałam pyszności, że nabrałam ogromnej ochoty naleśniki !



Mini naleśniki z ziarnami


    Naleśniki wiosenne FIT
  • 1 jajo
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżka mąki owsianej 
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka pestek dyni
  • 1 łyżka słonecznika
  • szczypta soli
  • mąka pszenna ile zabierze
  • 500 ml jogurtu
  • przecier owocowy
  • odrobina oleju do posmarowania patelni
  • zmielone orzechy do posypania



Do miseczki wlej 1/2 szklanki mleka i wody, dodaj jajo  i wsyp siemię lniane.
Wymieszaj. Dodaj pozostałe składniki - mąkę owsianą, płatki owsiane, pestki dyni i słonecznika
oraz szczyptę soli Mieszaj dodając niewielką ilość mąki pszennej, tyle, by ciasto było o konsystencji
wiejskiej śmietanki.





Usmaż małe naleśniczki na rozgrzanej, przesmarowanej niewielką ilością oleju patelni.
Jogurt wlej do miseczek, w środek każdej włóż porcję przecieru owocowego. Posyp niewielka ilością zmielonych orzechów.
Podawaj naleśniki z jogurtem.





Zdrowy tryb życia

3 komentarze: