5 kwietnia 2014

Wegetariański klepak łemkowski z sosem pomidorowym.

Goszcząc na blogu Marzyni znalazłam ciekawy przepis na danie, które autorka bloga ugotowała dla swojej H&C.  Zaciekawił mnie ów przepis ze względu na walory zdrowotne (owies to zdrowe zboże) i na to, że lubię kluchy wszelkiego rodzaju.
Na zachętę dla MG (z pomidorami zje wszystko) postanowiłam podać go z sosem pomidorowym i odrobiną witamin zawartych w sałacie.
Oryginalny przepis Marzyni znajdziecie tutaj  Klepak łemkowski
Odrobinę zmodyfikowałam przepis. Nie dodałam do ciasta aromatycznych ziół tylko do sosu, za to dodałam trochę mąki owsianej, bo nie moczyłam płatków tak długo.
 Zamiast lepić kulki nakładałam ciasto łyżką.
Kluski nie są takie kształtne, ale co tam... nie pobrudziłam łapek ;)



Wegetariański klepak łemkowski z sosem pomidorowym.



  • 250 g płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka ciepłego mleka 
  • 1 jajko
  • mąka pszenna ile zabierze
  • 1 łyżka mąki owsianej
  • szczypta soli
  • sos pomidorowy
  • roszponka




Płatki owsiane namocz w ciepłym mleku przez kilka godzin.
Gdy napęcznieją i zmiękną dodaj jajko, sól, mąkę owsianą - wymieszaj masę dokładnie. Nie przerywając mieszania dodaj tyle mąki pszennej, by powstało dość gęste ciasto, takie by można było je nakładać łyżką na wodę (możesz zrobić próbę z jedną kluską),





Zagotuj wodę do ugotowania klusek, lekko ją posól.
Nakładaj łyżką zanurzoną we wrzątku porcje ciasta i na wodę.
Gdy  wypłyną gotuj je jeszcze około 5 minut.
Wyjmij je z wody. Podawaj z sosem pomidorowym i sałatą.





Zdrowy tryb życia

3 komentarze:

  1. Polecam Justynko, bo tanie i zdrowe danie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hurra, ugotowałaś! Bardzo się cieszę :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Klepak fajny....i zdrowy przede wszystkim. Następnym razem będę nakładała małą łyżeczką, by kluski były wielkości kopytek.

    OdpowiedzUsuń