14 grudnia 2013

Kwaśnica

Sorki wielkie, że opuściłam Was na trochę. Prawdę mówiąc oprócz codziennych obowiązków cały czas spędziłam w kuchni. Teraz jeszcze przed świętami postaram się nadrobić zaległości i opisać wszystko.
 Najpierw wkręciłam się w konkurs na durszlaku.pl  przygotowując dania jednogarnkowe. Miały być wyjątkowe i powiem szczerze, że trudno mi było wybrać trzy najlepsze.
Przepadam za takimi daniami, bo robi się je mimochodem  wrzucając co jakiś czas kilka składników. Są głębokie w smaku i najlepsze gdy widać dno gara.
Zaczęłam od kwaśnicy czyli  kapuśniaku na gulaszu wieprzowym.  Mam w spiżarni zawsze jakieś
produkty TESCO  (potrzebne  by wziąć udział w konkursie), więc pobiegłam do piwniczki po domową kapustę kiszoną i ziemniaki.



Kwaśnica 



  • 2 cebule z siatki TESCO
  • mięso wieprzowe gulaszowe (dostępne w TESCO)
  • około 1/2 kg kiszonej kapusty (najlepiej domowej)
  • garść suszonych podgrzybków
  • 1 łyżka smalcu
  • 4-6 ziemniaków
  • 2 ząbki czosnku
  • 1,5 litra bulionu warzywnego lub wody
  • pieprz czarny  do smaku
  • sól TESCO do smaku
  • cukier trzcinowy  TESCO do smaku
  • 1 czubata łyżka  mąki luksusowej TESCO
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • kilka liści laurowych
  • 1 płaska łyżeczka pieprzu ziołowego
  • ulubiona przyprawa do zupy do smaku


Obierz cebulę i posiekaj ją w kostkę. Obierz czosnek - posiekaj go drobno.
Na rozgrzanym w garnku smalcu zeszklij cebulkę.
Dodaj mięso gulaszowe i przesmaż je z cebulą.Gdy mięso zmieni kolor dodaj czosnek, wlej bulion lub wodę.
Gotuj na wolnym ogniu. Obierz ziemniaki i pokrój je w kostkę. Gdy mięso będzie prawie miękkie dodaj ziemniaki, dopraw szczyptą soli i pieprzu, dodaj pieprz ziołowy, ziele angielskie i liście laurowe. Dodaj pokrojone ziemniaki i gotuj dalej na wolnym ogniu.


 Posiekaj drobno kapustę kiszoną  i dodaj ją do zupy, gdy ziemniaki będą miękkie.
Gotuj do chwili aż kapusta będzie miękka. W niewielkiej ilości wody wymieszaj mąkę i dodaj do zupy.




Zagotuj, dodaj szczyptę cukru trzcinowego TESCO do smaku, dopraw do smaku  ulubioną przyprawa do zupy.
Zestaw z ognia na 5 minut. Podawaj zupę od razu w talerzach lub miseczkach.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz