20 marca 2018

Langosze z hortexowym groszkiem

Już od dawna "chodziły za mną" langosze.  Nigdy ich nie jadłam, ale słyszałam że sa pyszne.
Postanowiłam więc to wreszcie sprawdzić.
Kupiłam co prawda groszek mrożony na zupę - krem, którą bardzo lubię, jednak dlaczego by nie zmienić planu?
Langosze usmażyłam nieco mniejsze, z nietypowym farszem ale naprawdę były pyszne!


  
Langosze z hortexowym  groszkiem


  • 6 ziemniaków
  • 15 g świeżych drożdży
  • 300 ml wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • około 1/2 kg mąki pszennej
  • 1 l oleju  lub stopionego smalcu do smażenia 
  • 1 opakowanie groszku mrożonego Hortex 
  • 1 łyżka masła
  • sól , pieprz i cząber do smaku

 Ugotuj ziemniaki, a gdy ostygną, przeciśnij  je przez praskę. 
Połowę wody wlej do miseczki, dodaj cukier, rozkruszone drożdże. Gdy drożdże "ruszą"
dodaj 1/3 ziemniaków, wymieszaj i pozostaw jeszcze 10 minut.
Po tym czasie dodaj resztę wody, sól i mąkę.
Wyrób ciasto i odstaw je w ciepłe miejsce. 
 Pozostaw je do wyrośnięcia na godzinę.

Ugotuj groszek w lekko osolonej wodzie, odsącz po czym dodaj do pozostałych ziemniaków.






Dodaj łyżkę miękkiego  masła i  wymieszaj. Dopraw solą, pieprzem i odrobiną cząbru.





 Podziel ciasto (gdy wyrośnie) na 10 części. Każdą z nich rozpłaszcz
dłonią na lekko natłuszczonym blacie, na placek nałóż łyżkę farszu po czym nakryj
 ciastem tak aby powstał pieróg.
Zlep każdy dokladnie. 
Smaż   pierogi  na  złoty kolor. Odkładaj na ręcznik papierowy. 




Jedz chrupiące pierożki  na gorąco z dodatkiem sosu jaki lubisz.

Kolorowy i wiosenny stół z Hortex

4 komentarze:

  1. To są prawdziwe langosze! Moje były takie pogaczowate ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiadomo które są bardziej prawdziwe te moje czy Twoje pogaczowate ;-) ....nie jestem pewna.
      Najważniejsze,że smakowały langoszowato :-D

      Usuń
  2. Mniam, mniam! Aż ślinka cieknie <3

    W wolnej chwili zapraszam do swojego kulinarnego świata ;-) https://bitasmietanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń